Gemeente Gouda biedt ondersteuning aan huurders in geval van problemen met verhuurders

27 feb , 12:07 Gemeente
image 14 66c475c3d4232

Gemeente Gouda ondersteunt huurders bij verhuurdersgeschillen

Als huurder kan het voorkomen dat u problemen ervaart met uw verhuurder, zoals een te hoge huurprijs of achterstallig onderhoud. In dergelijke situaties is het belangrijk dat u weet dat u niet alleen staat. De gemeente Gouda biedt een helpende hand om deze kwesties aan te pakken.

Meldpunt Klacht over Huren

Huurders die te maken hebben met moeilijkheden met hun particuliere verhuurder kunnen contact opnemen met het Meldpunt Klacht over Huren van de gemeente Gouda. Via de speciale pagina 'klacht over huren' is het eenvoudig om uw klacht kenbaar te maken.

Hoe kan de gemeente helpen?

Na ontvangst van de melding zal de gemeente actie ondernemen om tot een oplossing te komen. Dit kan variëren van een inspectie van de woning, overleg met de verhuurder tot het starten van een procedure bij de Huurcommissie. De belangen en wensen van de huurder staan hierbij centraal; er wordt geen actie ondernomen zonder goedkeuring van de huurder.

Welke klachten worden behandeld?

Het Meldpunt is er voor huurders met diverse klachten, waaronder huurprijsproblemen, opzegging van huurcontracten, achterstallig onderhoud, servicekosten, privacykwesties en discriminatie. De gemeente Gouda staat klaar om u gratis en vrijblijvend te assisteren in het streven naar een rechtvaardige, betaalbare, duurzame en veilige woonomgeving voor iedereen.

Voor meer informatie over de ondersteuning die de gemeente biedt en hoe u contact kunt opnemen, raadpleeg de pagina 'klacht over huren' van de gemeente Gouda.